Friday 2 November 2012

BENDERA SIAPA

Ahakzzzz  . . . Pagi tadi Miss Jambu pergi pasar tani bawak mak beli barang basah. Lepas itu singgah kedai kopi minum pagi. Sambil mak berleter dengan MissJambu sebab pagi ini tak solat subuh (ala datang bulan ahaakz), adalah orang-orang sembang pasal bendera.

Ala cerita lama nak tukar bendera tu. Kalau tak salah MJ, yang nak tukar bendera ni orang-orang parti Abang Nuar. Sebenarnya MJ setuju sangatlah tukar bendera ni. Maklumlah kita kena ada bendera yang "hot" ikut trend.

Tapi tak mahulah warna merah-putih tu sebab nanti abang-abang Indon yang kerja buat rumah kedai belakang rumah MJ ni kata kita tiru dia orang. Buatlah bendera yang colorful sikit ada corak-corak sikit.

Kalau boleh biar ada warna pink. Ahaakz, abang Anwar Ibrahim tentu setuju. Janganlah asyik-asyik warna merah, putih, kuning dan warna-warna yang selalu pakai dalam demonstrasi kat Jalan Tunku Abdul Rahman tu. Boringlaaaaa ...

Kalau ada warna pink dan purple barulah up-to-date ikut peredaran semasa. Kalau ini bendera yang dicadangkan oleh parti Abang Nuar, pasti kaum-kaum MJ keluar mengundi dan beri sokongan tidak berbelah bagi.

Lepas tu baru la boleh gubal undang-undang baru, terima kaum-kaum macam MJ ni, kan?

Ahaakz tak sabar rasanya nak bertentang mata dengan abang Rafizi Ramli ni . . .

No comments:

Post a Comment